woensdag 4 november 2015

Nieuw album St. Germain

Ruim 15 jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met het Franse fenomeen Ludovic Navarre aka St. Germain met zijn legendarische album 'Tourist'. Mijn ouders hadden de cd gekocht, maar ik denk dat die cd vaker bij mij in de cd-speler zat dan bij mijn ouders...
Het genre lounge was enorm in opkomst met concepten als Café del Mar, Buddha Bar en Supperclub. Je hoorde de cd 'Tourist' dan ook écht overal aan staan.

Eindelijk is er een opvolger! Het nieuwe album heet - niet echt origineel - 'St. Germain', maar dat is dan ook het enige wat jammer is aan dit album. Het is wederom een klassieker wat mij betreft!

De openingstrack 'Real Blues' vind ik meteen ook de beste track van het album; een heerlijke mix tussen wereldmuziek, deep house, blues, jazz en afro beats. Maar ook de rest van het album is gewoon weer steengoed, afwisselend wat meer downtempo lounge tracks, wat deephouse tracks, maar stuk voor stuk karakteristiek St. Germain tracks.



Daar waar 'Tourist' meer richting blues en jazz ging gaat 'St. Germain' meer richting wereldmuziek, wat meer afro invloeden. Ik ben er nog niet helemaal uit welk album ik nou lekkerder vind... Maar oordeel zelf:



Op 10 november komt St. Germain naar Tivoli Vredenburg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten