zondag 26 oktober 2014

Nieuw album 'Ways Over Water' van Fritz Kalkbrenner uit

Kalkbrenner, waar ken ik die naam van? Inderdaad van de hitsingle 'Sky And Sand' van het in mijn ogen legendarische album 'Berlin Calling' van de Duitse DJ en producer Paul Kalkbrenner. Paul en zijn jongere broer Fritz (die de vocalen inzong), hadden hier in 2009 een top 10 hit mee in Nederland. Ik zal deze plaat niet zo snel vergeten, want het was mijn eerste Megahit bij 3FM als beginnende plugger voor het Belgische NEWS Records. 

De gebroeders Kalkbrenner hebben sinds die tijd nog een aantal albums uitgebracht. Paul had 'Icke Wieder' (2011) en 'Guten Tag' (2012) en ook Fritz heeft ook niet stilgezeten; 'Here Today Gone Tomorrow' (2010) en 'Sick Travellin'' (2012). Om heel eerlijk te zeggen vind ik dat Fritz de leukste albums heeft gemaakt. Zo stond op zijn eerste album de single 'Facing The Sun', had in mijn ogen best een radiohit kunnen worden...

Op 17 oktober kwam het nieuwe album 'Ways Over Water' uit van Fritz. En ja, zonder twijfel weer een heerlijk album. De eerste single is 'Back Home' en ik hoop van harte dat het hem deze keer wel lukt om er zijn eerste solo radio hit mee te scoren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten