zaterdag 5 september 2015

Audio Obscura presents Joris Voorn

Gisteravond was een productieve avond als het om mijn bucketlist gaat; Joris Voorn live zien en naar het Concertgebouw gaan heb ik in één keer kunnen afvinken.
De organisatie Audio Obscura, die elektronische producers van nu in historische locaties 
laat optreden, had deze keer dus een avond georganiseerd met Joris Voorn in het Concertgebouw.
Het begon al om 20:00 uur met Dimitri als voorprogramma en om 22:00 uur zou Joris Voorn starten. Ik dacht, ik sla Dimitri even over en kom dan wel als Joris begint, helaas dacht iedereen dat, dus ik begon met een uur lang schuifelen in een rij richting de ingang. Maar het was het wachten waard. De organisatie had behoorlijk uitgepakt; een enorm dik sound system (ik was blij dat ik mijn oordoppen bij me had), een vette lichtshow, CO2 kanonnen en dat in zo'n indrukwekkende locatie.
Joris stond al lekker stevig te draaien, het opbouwen had hij blijkbaar overgelaten aan Dimitri. De eerste keer dat het echt los ging was bij zijn eigen single 'Ringo', iets later kwamen ook nog zijn remix voor Royksopp en Lykke Li voorbij, en wederom handjes in de lucht.
Tot het einde blijven zat er niet in voor mij, maar ik ben blij dat ik een paar uurtjes geweest ben. Joris Voorn is wel echt een baas achter de draaitafels! Hem live zien stond terecht op mijn bucketlist!


Als DJ doet hij het goed, maar hij is ook aardig op dreef in de studio, zo kwam zijn album 'Nobody Knows' begin dit jaar uit en sindsdien produceerde hij daarna de ene na de andere vette remix:



In 2007 mixt hij al een compilatie voor de bekende Fabric serie, nu 8 jaar later heeft hij weer een mix gemaakt Fabric 83. Maar liefst 65 (!) tracks in totaal komen er voorbij. Check hier de promomix:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten