zondag 28 december 2014

London Grammar

Voor mij is London Grammar dé revelatie van 2014. Hun muziek is een mix van pop, ambient, klassiek, trip hop, eigenlijk niet echt in een hokje te stoppen. Bepalend is de stem van zangeres Hannah Reid, wat kan zij zingen, zo mooi... Een show van ze zien staat heel hoog op mijn wishlist!



Reid en gitarist Dan Rothman richtten London Grammar op in 2009, tijdens hun studies in Nottingham, een jaar later kwam drummer en toetsenist Dominic Major bij de band. Ze begonnen in 2012 met het opnemen van hun eigen tracks waarbij ze samenwerkte met de producers van o.a. Sneaker Pimps, Dreadzone en Faithless. Eind 2012 postte ze de single 'Hey Now' op YouTube, deze kreeg meteen enorm veel aandacht, met name omdat er weinig bekend was van de band en er nagenoeg geen promotioneel materiaal te vinden was.
Er volgde nog wat losse singles, en in september 2013 brachten ze hun studioalbum 'If You Wait' uit.
In Nederland hoorde ik de single 'Hey Now' ergens in juni 2014 pas op de radio, toen haakte ik ook meteen in. Sindsdien ben ik een groot fan London Grammar! Zeker de moeite waard om te checken is een live versie van 'Hey Now' voor BBC Radio 1's Big Weekend 2014 op YouTube.

Van een aantal singles zijn remixen gemaakt door o.a. Freemasons, Tensnake, Bonobo, Arty en Claude VonStroke. Maar de remixen van Sasha, Henrik Schwarz en Dennis Ferrer zijn veruit favoriet:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten