woensdag 19 november 2014

Papa's Platenkast #1

Afgelopen zaterdag was ik bij mijn ouders en dan kijk ik altijd even in de platenkast. Sinds kort heeft die een mooie prominente plek in de woonkamer. Het is een uitgebreide collectie van misschien wel 2000 platen. Van Santana tot Herman van Veen en via de Bee Gees weer terug naar Christine van Deutekom.
Met deze collectie is mijn liefde voor muziek eigenlijk begonnen. Ik herinner mij de zaterdagavonden als kind, waarbij ik met het volume op standje knetterhard met mijn tennisracket luchtgitaar speelde op Dire Straits met mijn broertje.

Vandaag bedacht ik me dat het wel leuk was om zo nu en dan een plaat uit papa's platenkast te delen met jullie. De aftrap is voor Herman van Veen, 'Alles'.
Een album met o.a. bewerkingen van muziek van Leonard Cohen en Jacques Brel. Heerlijk voor de zondagochtend.



Check 'm hier op Spotify.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten