zaterdag 15 november 2014

José Gonzalez komt met nieuw album 'Vestiges & Claws'

Soms heb je dat je nog precies weet wanneer je een plaat voor het eerst hoorde, ik in ieder geval wel. Voor mij is zo'n plaat 'Crosses' van José Gonzalez. Ik zat bij strandtent 'On The Beach' in Cala San Vicente op Ibiza te genieten van het uitzicht over de baai en ik moet gewoon weten van wie toch die enorm fijne muziek was, José Gonzalez en zijn gitaar dus...



De Zweedse singer-songwriter José Gonzalez is geboren en getogen in Göteborg, Zweden. Hoe komt hij dan aan zo'n exotische naam? Nou zijn ouders zijn Argentijns.

Hij heeft twee albums uitgebracht: 'Veneer' (2003) en 'In Our Nature' (2007). Ik kan deze platen echt uren op repeat zetten...
En dat hij goede muziek maakt is meer mensen opgevallen. Zo is zijn muziek gebruikt voor een Sony commercial, in de Amerikaanse series House MD en Bones en als soundtrack voor een game dat werd verkozen tot Best Game Song in 2010.

Onlangs kwam het heugelijke nieuws dat er na acht jaar weer een nieuw soloalbum gaat komen. Op 17 februari 2015 staat de release gepland van het album 'Vestiges & Claws'. Het enige dat hij er over heeft losgelaten is dat het minder minimalistisch zal zijn dan zijn vorige albums. Hoe dan ook, ik kijk er naar uit! 
Er staat ook een tour gepland voor de promotie van het album, 9 maart 2015 komt hij in de Melkweg. Aangezien een concert van José Gonzalez op mijn bucketlist stond, heb ik de kaartjes al in huis!

Voor meer info over zijn nieuwe album en de tour, check zijn website: www.jose-gonzalez.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten