donderdag 9 oktober 2014

Agnes Obel in Carré

Ik schaam me er eigenlijk voor, maar gisteravond, woensdag 8 oktober, ben ik voor het eerst in mijn leven in Carré geweest... Gênant toch? In ieder geval, waarom was ik daar; omdat Agnes Obel daar optrad. Wie? Agnes Obel, een Deense singer-songwriter uit Kopenhagen. Het optreden in Carré was onderdeel van haar promotietour voor het album Aventine.

In het voorprogramma stond een trio uit Nieuw-Zeeland, waarvan ik de naam niet heb kunnen verstaan. Het leek erop dat ze zo overdonderd waren door de ambiance van Carré (ik ook trouwens), dat ze maar gingen fluisteren. Muzikaal was het dik in orde, maar een kleine training stage performance zou ze goed doen.
Na een half uur was het tijd voor Agnes Obel en wat is ze goed. Ze heeft een fantastische stem en speelt moeiteloos piano. Samen met een internationaal trio van topmuzikanten uit Duitsland, België en Canada speelde ze nummers van het nieuwe album Aventine, maar ook van het vorige album PhilharmonicsMooi om te zien is dat het trio zonder problemen wisselt tussen de viool, gitaar, cello en piano, alsof het niks is. Daar kan ik dus heel jaloers op zijn...

Een concert bijwonen van de Deense stond al een tijdje op mijn bucketlist, en dat was terecht! Ze heeft mijn verwachting meer dan overtroffen!

Check Agnes Obel op Spotify, iTunes of haar website.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen